OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

dopravni_nehodaMěsíc únor byl z hlediska následků na lidských životech a zdraví velmi nepříznivý. Při dopravních nehodách zemřel jeden člověk. Sedm osob utrpělo těžké a patnáct lehké zranění. V loňském roce nepřišel v tomto měsíci při dopravních nehodách o život nikdo, stejně jako v roce 2009. Vloni nebyl v únoru ani nikdo těžce zraněn. 

Lehkých zranění evidujeme čtrnáct. V roce 2009 došlo při nehodách ke dvěma těžkým a jedenácti lehkým zraněním. V únoru letošního roku se tak v porovnání se stejným měsícem roku 2010 a 2009 zvýšil počet usmrcených i těžce a lehce zraněných osob.

V únoru vznikla při nehodách celková škoda téměř dva miliony korun. V loňském roce byla škoda o více než půl milionu nižší a v roce 2009 vznikla při nehodách v únoru škoda o téměř jeden milion nižší.

V únoru policisté zjistili u dvou viníků nehody požití alkoholu. Řidiči, který s vozidlem narazil do betonového tarasu, policisté naměřili hodnotu 2,17 promile alkoholu. Další řidič s autem ze silnice vyjel a narazil do svahu, kde se vozidlo několikrát převrátilo. Policisté muži naměřili hodnotu 2,06 promile alkoholu. V loňském roce zjistili ve stejném měsíci policisté požití alkoholu u tří viníků nehody a o rok dříve u dvou.

V únoru bylo účastníkem dopravních nehod sedm dětí mladších patnácti let.

Nejčastější příčinou dopravních nehod byl opět nesprávný způsob jízdy a nepřiměřená rychlost. Únor nebyl sice nijak zvlášť vydatný na sníh, komplikace a starosti řidičům však přidělával vytrvalý mráz.

 „Na mnoha místech byly zvláště ve večerních, nočních a časných ranních hodinách silnice namrzlé. Řidiči na namrzlé vozovce často nezvládli řízení, dostali s automobilem smyk a havarovali“, řekl vedoucí Dopravního inspektorátu Jihlava npor. Radek Hamža. Jak dále dodal, je nutné, aby řidiči pamatovali na skutečnost, že komunikace v lesních úsecích a na mostech a jejich blízkosti bývají na konci zimy a na začátku jara namrzlé i v době, kdy jsou ostatní silnice suché a bez problému sjízdné. Na těchto místech je důležité dbát zvýšené opatrnosti. „ Je nutné, aby řidiči včas snížili rychlost jízdy, dodržovali bezpečnou vzdálenost mezi vozidly a při jízdě byly všechny osoby ve vozidle připoutány bezpečnostním pásem nebo umístěny v dětských autosedačkách“, sdělil npor. Hamža.

Tragická dopravní nehoda
K tragické nehodě došlo 11. února v časných ranních hodinách. Řidič vozidla Škoda Felicia jel ve směru od Polné na obec Dobroutov. Po projetí levotočivé zatáčky přejel do protisměru, vjel do silničního příkopu, kde se automobil převrátil na bok a narazil do stromu. Osmadvacetiletý muž svým zraněním na místě podlehl. Havaroval i sanitní vůz, který na místo této vážné dopravní nehody vyjel. Jeho řidič dostal na značně zledovatělém povrchu silnice smyk a vyjel vpravo částečně mimo komunikaci, kde vozidlo narazilo do stromu. Při nehodě byl zraněn řidič a spolujezdkyně.

Další vážné nehody
K další vážné nehodě došlo 7. února ráno u obce Řehořov. Čelně se zde střetla dvě vozidla. Při nehodě utrpěli tři lidé těžké a jedna osoba lehké zranění. Mezi těžce zraněnými byla i čtyřletá holčička. K vážné nehodě došlo také 21. února odpoledne mezi obcemi Zhoř a Jamné. Při střetu tří vozidel utrpěly dvě osoby těžká a dvě lehká zranění, z toho byly dvě děti.
Zranění se v únor nevyhnula ani chodcům a cyklistům. Těžké zranění utrpěla chodkyně při střetu s vozidlem 8. února ve večerních hodinách v Jihlavě. Chodkyně šla po vyznačeném přechodu pro chodce. V Lukách nad Jihlavou se 10. února večer zranila cyklistka, která s kolem najela do betonového obrubníku a upadla na chodník.

Řidič, díky němuž nebylo dítě vážně zraněno
Mezi nehodami, ke kterým policisté vyjížděli, byl i střet vozidla s chodcem, který dopadl díky správné reakci řidiče nejlépe, jak v dané situaci mohl. V pondělí 14. února ráno jel v Třešti řidič vozidla a všiml si několika dětí jdoucích po chodníku. Preventivně ještě snížil rychlost jízdy. Náhle mu jeden z chlapců vběhl do jízdní dráhy. I když řidič vozidla pohotově strhl řízení, došlo ke střetu. Šestiletý chlapec byl při nehodě lehce zraněn. Reakce řidiče, zejména preventivní snížení rychlosti jízdy při míjení dětí pohybujících se v blízkosti komunikace a připravenost na možné vběhnutí do vozovky, je v obdobných situacích správná a velmi důležitá. Je nutné, aby si řidiči uvědomili, že čím je rychlost jízdy při střetu s chodcem vyšší, tím vážnější zranění chodec utrpí.

REKLAMA