Návrat kamionů v noci na Jižní spojku od září bude horkým tématem úterní besedy mezi pražským primátorem Bohuslavem Svobodou (ODS) a obyvateli Spořilova. Sám primátor považuje návrat kamionů za nejlepší řešení mezi všemi nejhoršími možnostmi, obyvatelé Spořilova ale nesouhlasí.
"Pravdou je, že žádné jiné řešení ze všech těch možných neexistuje. Nikdo z těch, kdo proti němu protestují, nám neřekl žádnou jinou možnost, jak tuto věc vyřešit. Když pomineme názor, že veškerá silniční doprava by se měla převést na železnici," zopakoval primátor.
Opatření se týkají provozu z východu na západ. "Jsme přesvědčeni, že noční provoz by neměl být problematický. Je jasné, že více kamionů na Jižní spojku nepustíme," okomentoval situaci náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). V žádném případě tak nedojde podle vedení města k obnově provozu kamionů během dne.
Kamiony se na Jižní spojku přesunou mezi 22.00 a 06.00, kdy by kvůli nižší intenzitě provozu neměly způsobovat žádné dopravní komplikace. Právě nadměrný hluk v nočních hodinách je totiž jeden z největších problémů, které obyvatele pražského Spořilova trápí. Ze spojky budou za Barrandovským mostem pokračovat po Strakonické a dále na Pražský okruh.
S rozhodnutím ale nesouhlasí obyvatelé Braníku, Krče i Spořilova. Petici proti návratu kamionů na městský okruh podepsaly stovky odpůrců.
"Řešit problémy kamionů jejich návratem do vnitřního města na městský okruh je naprosto nepřijatelné řešení. Kamiony musí na koleje a ne do rezidenčních čtvrtí. Braničtí i Spořilovští bojují za tuto věc," odvolává se na Zásady dopravní politiky zelená zastupitelka z Prahy 4 Iva Kotvová.
Obavy mají i obyvatelé Barrandova, kteří se bojí, že spousta dopravců si zkrátí úsek mezi Barrandovským a Pražským okruhem právě přes Barrandov.
Během prvních zářijových dnů budou na Jižní spojce probíhat kontroly městské policie. Magistrát od září do prosince v rámci zkušebního provozu provede veškerá měření a poté celou situaci vyhodnotí.
Právě nadměrný hluk v nočních hodinách je totiž jeden z největších problémů, které obyvatele pražského Spořilova trápí. Hlavní město i Praha 4 od loňského podzimu prověřovaly několik možných variant. Uvažovalo se například o tom, že by kamiony jezdily přes přemostění Jižní spojky u Kačerova. Most by ale potřeboval nákladnou opravu a ani poté by zřejmě neměl dostatečnou nosnost.
zdroj: MEDIAFAX
Úspory energie sledujte na EnergyTV
Vysočina plná novinek a aktuálních informací
Informace pro gurmány a milovníky jídla na Vysočině - Vysočinachutná