tunel_blankaPražský tunelový komplex Blanka bude kompletně proražený do jednoho měsíce, chybí dokončit posledních 43 metrů. Po kontrolním dni na stavbě to ve středu uvedl 1. náměstek pražského primátora Karel Březina (ČSSD).

Povrchové úpravy spojené s realizací Blanky čeká podle Březiny výrazná redukce. Z rozpočtu tunelu tak nebude hrazené například původně plánované zkrášlení výdechových objektů Blanky, baldachýn na Letné nebo úprava bastionů u křižovatky Prašný most.

"Nadstandardní věci jsme ze stavby vyndali, v budoucnu budou muset být financovány z jiných rozpočtů," uvedl náměstek a přiblížil, že jen líbivější opláštění výdechů tunely by přišlo na desítky milionů korun.

Projekt ale dál počítá s kompletní rekonstrukcí Letenského náměstí. "Dobrou zprávu mám především pro obyvatele Prahy 6. Do konce roku dojde ke zprovoznění Patočkovy ulice a zrušení objížďky přes Myslbekovu," zmínil Březina.

Do měsíce chce mít podle náměstka Praha jasno také v tom, jaký bude nakonec rozpočet celého komplexu. "Určitě chci stlačit rozpočet pod sumu odhadovanou v původním materiálu, kde je necelých 38 miliard. Bude tedy určitě pod touto částkou," řekl Březina na dotaz agentury Mediafax a dodal: "Podle zadávací dokumentace by byla částka 29 miliard korun bez inflační doložky a víceprací."

Takzvaný superkontrolní den v pražském tunelovém komplexu Blanka proběhl za účastí starostů Prahy 6, Prahy 7 a městské částí Troja. Na jeho základě dostane rada hlavního města první materiál týkající se dostavby tunelu.

Po ražbě tunelu přijde na řadu dodávka technologického zajištění, kde město škrtit výdaje nechce. "Ve valné většině jsme požadavkům technické správy komunikací, odboru krizového řízení, hasičského záchranného sboru a ministerstva vnitra vyhověli," řekl Březina a dodal: "Co bylo v zadávací dokumentaci na začátku uplynulého desetiletí, to rychle zastarává."

Při posuzování prvního materiálu mají radní rozhodnout, které vícepráce a požadavky městských částí vezmou na vědomí a jaké vyřadí. Údaje pak poslouží ke stanovení ceny komplexu.

V následujícím materiálu, který kromě rady města posoudí i dopravní, kontrolní a finanční výbor pražského magistrátu, bude podle Březiny aktualizovaný harmonogram, rozpočet i nový termín zahájení zkušebního provozu.

"Nechal jsem zadat posouzení výstavby a ekonomiky stavby nového Trojského mostu. Byl bych rád, abychom to nechali posoudit ČVUT," doplnil náměstek primátora a řekl, že i tento posudek by měl být součástí druhého z chystaných materiálů pro pražské radní.

Tunel Blanka v minulosti provázely stavební komplikace, které vyústily až ve tři propady zeminy. Při posledním z nich byl zasypaný bagrista, ze suti se ho ale podařilo ve zdraví vysvobodit.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA