Hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek vnímá potřebu obcí Vysočiny sídlících na hranicích s Jihomoravským krajem udržet přímé spojení především s Ivančicemi a Moravským Krumlovem. Jak uvedl starosta Dukovan Miroslav Křišťál, je prodloužení současné linky pro cestující klíčové do spádové nemocnice, ale i do škol nebo za volnočasovými aktivitami. Současně dané spojení využívalo nemalé množství obyvatel Jihomoravského kraje při cestě do Jaderné elektrárny Dukovany. Pokud bude s prodloužením linky 790621 Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou – Dukovany do Ivančic souhlasit Jihomoravský kraj, vedení Kraje Vysočina je připraveno po domluvě s dopravci danou změnu realizovat co nejdříve. Samozřejmě za předpokladu, že na výkonech linky 790621 v úseku hranice kraje – Ivančice se bude finančně podílet Jihomoravský kraj. Nově upravená linka 790690 Jemnice – Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou – Třebíč je ideálně koncipovaná jak pro spojení do Třebíče tak i v na případný přestup na žel. st. Třebíč na vlaky linky R11 anebo Krajem Vysočina objednávané spěšné vlaky do Brna, kdy jízdní doba je kratší než v případě původní linky Dačice – Jemnice- Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou – Hrotovice – Brno. Současně pro starosty v relaci Hrotovice – Dukovany – Rouchovany je přijatelný přestup v Moravském Krumlově při využití linek IDS JMK 441 a IDS JMK 442, které po území Kraje Vysočina financuje Kraj Vysočina. Kraj Vysočina i starostové z okrajové části Vysočiny budou nyní kontaktovat vedení Jihomoravského kraje s žádostí o povolení prodloužení linky 790621 do Ivančic současně za finančního podílu Jihomoravského kraje za výkony na území Jihomoravského kraje. Povolení Jihomoravského kraje je pro změnu jízdního řádu klíčové, protože pouze s povolením sousedního kraje může být linka provozována v režimu veřejné služby, tedy s dotacemi. „V následujících dnech se obrátím přímo na hejtmana Jihomoravského kraje Bohumila Šimka, věc je třeba řešit rychle, tak aby případná změna mohla být skutečně realizována v co nejkratším termínu,“ doplňuje Jiří Běhounek.
Systém veřejné dopravy na Vysočině nyní mění mnohaleté dopravní návyky. Vedení Kraje Vysočina musí při plánování v systému veřejné dopravy přistupovat k jednotlivým oblastem se stejným metrem a současně hledat kompromisní, tedy nejlepší řešení pro všechny strany. Není možné posilovat souběžnou dopravu a ještě ji financovat na území jiných krajů. Na jaře 2020 dojde ke spuštění jednotného přestupního tarifu a dispečinku veřejné dopravy tak, aby docházelo v případě mimořádností ke koordinaci veřejné dopravy.